Dersin Adı | Hollywood Sineması |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 340 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin Hollywood’un üretim/dağıtım/gösterim networklerine dair genel bir bilgi edinmelerini sağlar. Hollywood tarihindeki ana temaları ve stilleri tanıtır ve Hollywood’da yazar/yönetmenlik, yıldız sistemi, türleri ve kullandığı teknolojiler ile ilgili farkındalık yaratır. Hollywood’u sadece bir ticaret alanı olarak değil bir anlamlar sistemi bağlamında inceler. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders Hollywood’u ekonomik, kültürel ve tarihsel bağlamında inceler. Endüstriyel dinemaiklerini (stüdyo sistemi, yıldız sistemi gibi) anlatısal ve estetik aygıtları ile paralellikler kurarak kavrar. Öğrencilerin Hollywood’un üretim süreçleri ile bağlantılı olarak işleyişini analiz ettikleri makaleler yazmaları beklenir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Sessiz Sinema ve Sese Geçiş Dönemi - Gösterim: Modern Times (Charlie Chaplin, 1936) | Gomery, D, The Coming of Sound: A History. New York & London: Routledge, 1980. 87-115 |
3 | Türler I: Melodram - Gösterim: All About Eve (Joseph L. Mankiewicz, 1950) | Neale, S, Genre and Hollywood. London & New York: Routledge, 2000. 179-205. |
4 | Türler II: Kara Film - Gösterim: Mildred Pierce (Michael Curtiz, 1945) | Naremore, J. (2008). More than night: Film noir in its contexts. University of California Press. 167-220. |
5 | Türler III: Psycho-Biddy - Gösterim: What Ever Happened To Baby Jane? (Robert Aldrich, 1962) | R. M. Hodgens, What Ever Happened to Baby Jane? Film Quarterly, Vol. 16, No. 3 (Spring, 1963), pp. 60-61 |
6 | Prodüksiyon Kodu ve Stüdyolar - Gösterim: Feud (Ryan Murphy, 2017) | Bordwell, D., Staiger, J., & Thompson, K, The classical Hollywood cinema: Film style and mode of production to 1960. Columbia University Press, 1985. 1-70. |
7 | Türler IV: Western - Gösterim: The Quick and the Dead (Sam Raimi, 1995) | Bönke, M. (2001) “Myth and law in the films of John Ford” Journal of Law and Society vol. 28 (1), 47-63. |
8 | Yeni Hollywood - Gösterim: Who’s Afraid of Virginia Woolf (Mike Nichols, 1966) - İlk rapor teslim tarihi | Tzioumakis, Y. (2006). The New Hollywood and the Independent Hollywood in American Independent Cinema: An Introduction (Rutgers, pp. 169-191. |
9 | Authorship - Gösterim: Kill Bill Vol 1. (Quentin Tarantino, 2003) | Spadoni, R. (1995). Geniuses of the systems: Authorship and evidence in classical Hollywood cinema. Film History, 7(4), 362-385. |
10 | Çağdaş Hollywood - Gösterim: Scream (Wes Craven, 1996) | Neale, S., & Smith, M. (Eds.). (2013). Contemporary Hollywood Cinema. London and New York: Routledge. 280-294 |
11 | Hollywood, Internet ve Bulunmuş Görüntü - Gösterim: The Taking of Deborah Logan (Adam Robitel, 2014) - İkinci rapor teslim tarihi | Bordwell, D. (2002). Intensified Continuity: Visual Style in Contemporary American Film, Film Quarterly. 55 (3), pp. 16-28 |
12 | Yıldızlık - Gösterim: Hunger Games (Gary Ross, 2012) | Mulvey, L. (1989). Visual pleasure and narrative cinema. In Visual and other pleasures. Palgrave Macmillan UK, pp. 14-26. |
13 | Pixar, Disney ve Dijital Dönem - Gösterim: Maleficent (Robert Stromberg, 2014) | Watts, S. (1995). Walt Disney: Art and politics in the American century. The Journal of American History. 82 (1), pp. 84-110. - Currah, A. (2007). Hollywood, the Internet and the world: A geography of disruptive innovation. Industry and Innovation. 14 (4), pp. 359-384. |
14 | Yeni Sinema Atraksiyonları? Re-make ve Reboot - Gösterim: Spiderman: Homecoming (Jon Watts, 2017) - Üçüncü rapor teslim tarihi | Behlil, M. (2016). Hollywood is Everywhere: Global Directors in the Blockbuster Era. Amsterdam University Press. 97-111. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 25 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 75 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 24 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | X | ||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | X | ||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | X | ||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | X | ||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | X | ||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | X | ||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest